Tuesday, 12 April 2016


BAB 3.2 - MINGGU 6 - MINGGU 10

MINGGU KEENAM (4 / 1 /2016 - 8 / 1 / 2016)


  • Melabel dan mencatat rekod barang yang hendak dilupuskan .
  • Membantu Jabatan Kewangan untuk tagging folder baru untuk sepanjang tahun 2016 .
  • Membantu mengemas stor peralatan .
  • Belajar cara untuk recover data yang lost.
  • Membantu reset password staf di Jabatan Kewangan .
  • Bahagian Teknologi Maklumat memulakan operasi 5S . 

MINGGU KETUJUH (11 / 1 / 2016 - 15 / 1 / 2016)

  • Membantu Jabatan Penilaian untuk mengemaskini fail-fail bagi tahun 2016 .
  • Membetulkan masalah ketiadaan internet dan sistem e-PBT di beberapa jabatan .
  • Mendapat arahan dari penyelia untuk mengumpul data IT di tingkat 2 dan 3.
  • Key in data IT yang dikumpul dengan menggunakan Microsoft Excel .
  • Membantu mengubah fail Bahagian Bangunan ke ruangan stor .
  • Membantu membuat buku tentatif korporat .
  • Belajar membuat watermark di dalam tentatif tersebut.
  • Mengikut ke tempat pelupusan barang-barang IT yang sudah rosak .
  • Mengkaji sistem e-aduan .

MINGGU KELAPAN (18 / 1 / 2016 - 22 / 1 / 2016)

  • Mengedit dengan menambah ikrar integriti ke dalam tentattif dan print .
  • Membetulkan ketiadaan internet dan sistem e-PBT .
  • Membantu Jabatan Bangunan untuk Key in data Menara dengan menggunakan Microsoft Excel .
  • Membantu bahagian Pengurusan untuk menghantar gambar-gambar cuci kawasan di Sg. Siput , Silibin , dan lain-lain ke dalam e-mel.
  • Memindahkan maklumat dari Microsoft Word kepada Power Point untuk pembentangan di mesyuarat inovasi .
  • Mengagihkan tentatif dan perlu menghadiri majlis tersebut .

MINGGU KESEMBILAN (25 / 1 / 2016 - 29 / 1 /2016)


  • Membetulkan masalah internet di Bahagian Pelesenan .
  • Di minta untuk membuat refreshments apa yang telah dipelajari di politeknik .
  • Membantu membuat carta alir untuk fail meja Bahagian Perbendaharaan.
  • Mencari toner yang sesuai untuk jenis printer yang telah kehabisan ink.

MINGGU KESEPULUH (1 / 2 / 2016 - 5 / 2 / 2016)

  • Membantu bahagian Pengurusan untuk cop dan menulis nama pada surat-surat mesyuarat dan mengagihkannya .
  • Membantu bahagian Bangunan untuk membuat laporan dengan menggunakan Microsoft Excel .
  • Belajar dari pekerja lama yang mahir dalam penggunaan Microsoft Excel .
  • Menginstall Telegram pada PC dan laptop bagi memudahkan warga kerja untuk memberi dan menerima maklumat .
  • Membetulkan masalah printer pada bahagian Kejuruteraan .
  • Menyiapkan carta alir bahagian Perbendaharaan .





No comments:

Post a Comment