BAB 3.4 - MINGGU 16 - MINGGU 20
- Membetulkan masalah monitor PC yang tidak boleh on .
- Setup peralatan ICT dan P.A system serta memasang slide untuk Perjumpaan Bersama Majlis Perbandaran dari daerah lain .
- Membantu bahagian Pengurusan untuk membuat buku mesyuarat .
- Membantu bahagia Pengurusan untuk mengupdate rekod cuti warga kerja.
- Membantu membuat buku survey dalam bentuk booklet .
- Menginstall sistem e-PBT .
- Membantu scan virus pada pendrive .
- Belajar cara menggunakan PC Screen Recorder iaitu Bandicam .
MINGGU KETUJUH BELAS (21 / 3 / 2016 - 25 / 3 / 2016)
- Membantu bahagian Pengurusan dalam mencari Borang Kebenaran Menghadiri Persidangan / Kursus / Bengkel / Latihan / Ceramah / Taklimat dan simpan dalam folder .
- Membantu fotostat , mengisi dan faks borang pengesahan kehadiran program pembangunan modal insan negeri Perak ke SUKT.
- Membuka laptop dan mencari senarai staf kursus 2015 dan cetak serta binding untuk disemak oleh audit .
- Mencari fail Kawalan kebakaran dan serahkan kepada kepada Encik Azri .
- Mencari fail mesyuarat jawatankuasa , seminar untuk anggota kerja MPKK serta Laporan Bulanan dan letak di atas meja untuk di audit .
- Bertanyakan kepada Puan Arifah tentang Kertas Garis Panduan Pengauditan Audit Dalam 2010.
- Mencetak dan memotong nama untuk dilekatkan pada sijil .
- Menghantar dan memasang toner pada printer di bahagian Penilaian .
- Membantu bahagian Pengurusan untuk merekod cuti sakit , mengasingkan sijil-sijil cuti sakit mengikut bahagian .
- Merekod cuti sakit samaada cuti sakit kerajaan atau cuti sakit swasta .
- Mengajar cara penggunaan scanner pada bahagian Bangunan .
- Membetulkan masalah ketiadaan internet .
- Membantu dalam membuat kad jemputan untuk Majlis Anugerah Perkhidmatan Cemerlang (APC) yang akan berlangsung pada 28 / 3 / 2016 .
- Mengasingkan setiap kad mengikut nama dan jabatan .
MINGGU KELAPAN BELAS (28 / 3 / 2016 - 1 / 4 / 2016)
- Diminta untuk pergi ke rehearsal pada waktu pagi di MH Hotel , Sg. Siput .
- Menjaga P.A system semasa rehearsal .
- Menyusun atur sijil-sijil penyampaian sijil dan pingat .
- Memasang printer pada laptop untuk mencetak senarai nama kehadiran dan yang mendapat Anugerah Perkhidmatan Cemerlang .
- Menjadi penyampai hadiah untuk Majlis APC .
- Membantu P.A YDP untuk menulis nama pada jemputan .
- Membetulkan masalah ketiadaan internet .
- Membantu binding buku mesyuarat untuk dihantar ke Ahli Majlis .
- Menghadiri mesyuarat OSC tentang kelulusan pelan-pelan bangunan dan kejuruteraan .
- Membantu bahagian Kejuruteraan dalam membuat Borang Permohonan Lampu Awam TNB Dalam Kawasan MPKK dan Borang Aduan Kerosakan Lampu Jalan Milik MPKK untuk kegunaan Audit .
- Membuat kiraan toner / catridge / ribbon untuk stok IT .
MINGGU KESEMBILAN BELAS (4 / 4 / 2016 - 8 / 4 / 2016)
- Memasang peralatan ICT dan setup P.A system di Dewan Bendahara untuk mesyuarat Penyelarasan Pertandingan Anugerah Tandas Bersih 1 Malaysia (ATB1M) Peringkat Kebangsaan .
- Menjaga slide untuk mesyuarat Perjumpaan Tuan Setiausaha bersama Ketua Jabatan / Ketua Bahagian / Ketua Unit / PIC Pekerja Luar (KK & SS) .
- Menyediakan slide muka hadapan untuk Mesyuarat JITU MPKK BIL. 1/2016 dan Mesyuarat Pengurusan .
- Membantu bahagian pengurusan untuk melihat rekod salah seorang warga kerja berkenaan penghantaran borang cuti .
- Membetulkan masalah mouse dan keyboard yang tidak dapat dikesan pada PC.
- Membantu membuat nombor siri pada borang permohonan .
- Membuat sharing printer di Jabatan OSC .
- Membantu mencari fail kelab sukan untuk dikemaskini dan membuat surat .
- Membetulkan masalah sistem e-PBT yang tidak berfungsi .
- Menerima aduan tntang masalah SQL Navigator dan diminta untuk melihat dan menerangkan masalah kepada bos untuk mengetahui punca dan jalan penyelesaian .
MINGGU KEDUA PULUH (11 / 4 / 2016 - 15 / 4 / 2016)
- Membetulkan masalah internet.
- Mencari toner printer yang kehabisan ink jenis 85 A .
- Membantu mengasingkan borang cuti untuk direkod .
- Membuat nombor siri pada borang permohonanan bahagian Kejuruteraan sehingga siap .
No comments:
Post a Comment