Tuesday, 12 April 2016


BAB 3.3 - MINGGU 11 - MINGGU 15

MINGGU KESEBELAS (10 / 2 / 2016 - 12 / 2 / 2016)


  • Menghadiri mesyuarat bulanan di Dewan Bendahara .
  • Membantu bahagian Bangunan untuk menghantar e-mel 'Laporan Bangunan' kepada Ketua Bahagian Bangunan .
  • Menyelesaikn masalah sistem e-PBT .
  • Membetulkan masalah ketiadaan internet .
  • Menyelesaikan masalah pada Microsoft Excel (uninstall dan menginstall Microsoft Excel yang baru) .

MINGGU KEDUA BELAS (15 / 2 / 2016 - 19 / 2 / 2016)

  • Membuat slide untuk Pekeliling Kemajuan Pentadbiran Awam Bil.2 Tahun 2015 iaitu Pengurusan Laman Web Agensi Sektor Awam .
  • Membantu staf untuk pin Microsoft Word pada taskbar serta melihat beberapa masalah yang ada dalam laptop staf .
  • Membetulkan masalah ketiadaan internet .
  • Membetulkan masalah pada sistem e-PBT yang tidak boleh boleh print maklumat kewangan .
  • Mengedit sistem e-aduan sambil dibantu oleh salah seorang pelajar praktikal ijazah .
  • Mencari serta memasang toner printer yang kehabisan ink . 

MINGGU KETIGA BELAS (22 / 2 / 2016 - 26 / 2 / 2016)

  • Mencari serta memasang toner printer yang kehabisan ink .
  • Membantu mencari fail bertajuk "Sistem Penguatkuasaan Handheld" dan melihat dalam fail tersebut bil. surat yang terakhir .
  • Mencari fail yang hidden akibat virus pada PC .
  • Membuat salinan surat Taklimat Pembentangan Cadangan Perlaksanaan Sistem Mobil e-Penguatkuasaan di Majlis Perbandaran Kuala Kangsar (MPKK) .
  • Diminta untuk faks dan hantar di e-mel kepada 3 syarikat yang terlibat . Selebihnya diminta untuk menghantar ke setiap jabatan .
  • Format laptop staf .

MINGGU KEEMPAT BELAS (29 / 2 / 2016 - 4 / 3 / 2016)

  • Uninstall dan menginstall Xampp yang baru pada laptop .
  • Membantu bahagian Pengurusan untuk merekod cuti warga kerja MPKK untuk tahun 2016 .
  • Membantu bahagian Pengurusan mencari surat Agensi Anti Dadah .
  • Membantu membuat Laporan Permohonan Keluar Atas Urusan Persendirian bagi tahun 2015 . 

MINGGU KELIMA BELAS (7 / 3 / 2016 - 11 / 3 / 2016)



  • Membantu bahagian Pengurusan untuk membuat 16 fail meja .
  • Membetulkan masalah printer di bahagian Penilaian .
  • Membantu bahagian Bangunan dalam penggunaan Microsoft Word .
  • Membantu membuat tagging untuk setiap jabatan supaya senang untuk menguruskan fail di Dewan Bendahara untuk star rating .
  • Setup peralatan ICT dan P.A system di Dewan Bendahara untuk mesyuarat .
  • Membetulkan sistem nombor giliran di kaunter .
  • Membantu repair monitor yang tidak boleh on .
  • Menginstall printer jenis HP P1102 di Jabatan Perancang Bandar .
  • Membetulkan masalah ketiadaan internet di bahagian Penilaian .
  • Telah di pantau oleh lecturer dari POLIMAS .

No comments:

Post a Comment